A gyerekszoba és az erős egyéniség lehet az oka hogy Takáts Márton a kezdetektől fogva tökéletesen szuverén személyiségként működik - itt most annak kellene következnie hogy - a kortárs magyar művészeti szcénában de valójában kicsit azon kívül. Merthogy a kezdetektől fogva merte kívül helyezni magát a hazai képzőművészeti életen nem akart trendi lenni nem követett intellektuális divatokat nem akart mindenáron kiállítani ösztöndíjért pályázni és egészen egyéni életformájához éppúgy hozzátartozott hogy egy év alatt készült grafikáit a nyári párizsi szajna-parti képzőművészeti vásáron adta el minthogy rajzot tanít vagy saját örömére Keith Jarrett-et zongorázik. Kezdő lépésként nem kereste körbejárta vagy megkérdőjelezte hanem megteremtette identitását önazonosságát. Magyarán egy önálló szellemi-virtuális világot épített fel - elsőként a grafikában azon belül is a rézkarc médiumában merthogy 1995-ben éppen a Képgrafika tanszéken fejezte be tanulmányait a Magyar Képzőművészeti Főiskolán.
A családi elvárásokból következhetett hogy tökéletes technikai-szakmai tudásra is törekedett s valóban szuverén univerzuma felépítésével párhuzamosan 16 év kemény munkájával olyan klasszikusokkal mérhető rajzi tökélyre sokszorosító grafikai tudásra tett szert ami a nemzetközi piacon is párját ritkítja.
A technikai tökéletesítéshez és az önmeghatározáshoz edzőmesterként a 18. század legjelentősebb rézkarcolóját Giovanni Battista Piranesit (1720-1778) választotta aki már a modern ember szemével látott de kezében még benne volt a klasszikus művészet technikai tudása s aki a "magas művészet" az arisztokratikus festészet helyett már a modern populáris sokszorosított grafika műfajában működött.
Takáts Márton festményei A szerző rövid életrajza - Kogart Galéria